املاك گيلانه

جستجو

نام استان

نام شهر

نوع ملك

عبارت مورد جستجو


جستجو


آگهي هاي ويژه

شرح خبر


کافي بودن ذخاير برنج و بي‌نيازي از واردات
کافي بودن ذخاير برنج و بي‌نيازي از واردات

عباس کشاورز درباره واردات برنج و ذخاير موجود گفت: با توجه به ميزان واردات صورت گرفته از سال گذشته تاکنون و حجم ذخاير موجود در کشور، نيازي به واردات برنج نيست و برهمين اساس واردات اين محصول ممنوع شده است. وي با بيان اين‌که سياست‌گذاري‌ها براي تنظيم بازار برنج در فضاي مناسبي تصميم‌گيري نشده است، افزود: سال گذشته علي‌رغم مازاد واردات 700 هزار تني برنج با هدف تامين ذخاير استراتژيک، حدود 400 هزار تن آن در بازار تزريق شد که اين نشان مي‌دهد بازار برنج با 300 هزار تن موجودي مازاد مواجه است.

معاون زراعت وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: مازاد موجودي برنج در بازار باعث کاهش قيمت برنج نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته شده است؛ به گونه‌اي که در حال حاضر قيمت بهترين برنج هاشمي گيلان به کيلويي 6300 تومان رسيده است. کشاورز انتقاد کرد: گرچه قانون تمرکز وظايف بازرگاني بخش کشاورزي اختيارات بسياري به وزارت جهاد کشاورزي داده است اما برخي خلأهاي قانوني عاملي شده تا در واقع وزارت جهاد کشاورزي در زمينه‌ اجراي بسياري از وظايف خود با مشکل مواجه شود.

وي افزود: وزارت جهاد کشاورزي علي‌رغم اعلام ممنوعيت برنج، شاهد واردات اين محصول طي ماه‌هاي اخير بوده است و وقتي دليل آن را از گمرک جويا مي‌شويم، مسئولان گمرک اعلام مي‌کنند که به دليل وجود ثبت سفارش از گذشته اين واردات صورت گرفته در حالي که نبايد چنين اتفاقي بيفتد. معاون زراعت وزير جهاد کشاورزي با بيان اين‌که به دنبال خلأهاي قانوني براي حل مشکلات پيش‌ روي اجراي وظايف قانوني وزارت جهاد کشاورزي هستيم، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزي به دنبال اين است بتواند مشکل ثبت سفارش‌هاي گذشته را که در زمان اعلام ممنوعيت و محدوديت واردات محصولات کشاورزي بوده حل کند. کشاورز تاکيد کرد: به دليل واردات بي‌رويه در سال گذشته، تا ماه‌هاي آينده هيچ نيازي به واردات برنج وجود ندارد.



http://http://khabarfarsi.com/ext/11722140

تاريخ خبر : 1393/11/1 10:30:08 AM

تعداد دفعات مشاهده اين خبر : 822

دسته بندي ها



آگهي هاي ويژه



   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به املاك گيلانه ميباشد و هر گونه كپي برداري از تمام يا بخشي از آن پيگرد قانوني دارد

amlakegilaneh.ir  Copyright © ‍Amlakegilaneh Corporation All Rights Reserved.