املاك گيلانه

جستجو

نام استان

نام شهر

نوع ملك

عبارت مورد جستجو


جستجو


آگهي هاي ويژه

شرح خبر


درگوشي متاهل هاي خوشبخت با مجردها
درگوشي متاهل هاي خوشبخت با مجردها

در اين مطلب، توصيه هاي مهم همسران خوشبخت را که باعث مي‌شود زندگي زناشويي شاد و سالمي داشته باشند به شما مي گوييم:

- مهربان باشيد: تا جايي که مي‌توانيد مهربان باشيد. حداقل به اندازه زماني که به عنوان يک غريبه با همسرتان ملاقات کرديد با او مهربان بمانيد. مهم ترين رمز يک ازدواج موفق اين است که بدانيم همه ما انسان هستيم و فراموشکار. و انسان اشتباه مي‌کند و روز بد هم در زندگي وجود دارد.

- از با هم بودن لذت ببريد: زن و شوهر خوشبخت، هميشه بهترين دوست يکديگر هستند. دوست دارند با هم خوش بگذرانند و با هم کار کنند. آنها با هم صادق و رک و راست هستند.

- اکسير جادويي دوستت دارم.همسران موفق آنهايي هستند که در گفتن «دوستت دارم» زياده روي مي کنند. البته اين نسخه براي روزهاي بعد از ازدواج شما است و لازم نيست در دوران آشنايي و نامزدي در استفاده از اين دو کلمه جادويي زياده روي کنيد! اما از روزي که عقد کرديد، اين توصيه مي تواند شامل حال شما هم بشود. فقط کافيست پنج بار اين جمله را به او بگوييد و اين دوست داشتن را معنا کنيد. يعني در عمل به او نشان بدهيد. اين باعث مي‌شود تا همسرتان بداند که به او اهميت مي‌دهيد.

- صادق باشيد. درباره خطاها و اشتباهات خود صادق باشيد و آنها را به عهده بگيريد و به اصطلاح ماست‌مالي نکنيد.

- دخالت‌هاي اطرافيان را محدود کنيد. دخالت پدر زن، مادر زن، پدر شوهر و مادر شوهر در زندگي تان را به حداقل برسانيد. سعي کنيد از همان زماني که زندگي زير يک سقف را تجربه مي کنيد، استقلال خانواده دو نفره تان را به ديگران نشان دهيد و به آنها بفهمانيد که هر تصميمي در اين زندگي گرفته شود، حاصل همفکري شما دو نفر است.

- هداياي کوچک عاشقانه اثرات بلندمدت دارند. دادن هداياي کوچک و ابراز علاقه در قالب دادن هديه ولو کوچک و ابراز احساسات که مي‌تواند نشان‌دهنده اعتياد عاطفي شما باشد باعث بروز اثرات مثبت طولاني‌مدت مي‌شود.

- فاصله، قلب‌ها را نزديک‌تر و مشتاق‌تر مي‌کند. براي خود کمي تنهايي فراهم کنيد. بسياري معتقدند اگر هر از گاهي زوجين چند ساعت، يک روز يا چند روز براي خود خلوتي داشته باشند و به بهانه سفر يا هر بهانه ديگري از هم فاصله داشته باشند، بسيار موثر و مفيد است. قول مي‌دهيم که پس از چند ساعت يا چند روز به شدت دلتنگ هم شويد و مدام آرزو مي‌کنيد اي کاش همسرتان الان پيش شما بود. وقتي دوباره همديگر را مي‌بينند هر دو مثل روز اول آشنايي از ديدن هم بسيار خوشحال هستيد.

- واقع‌بين باشيد. قانون 20-80 را فراموش نکنيد. هيچکس در دنيا نمي‌تواند 100 درصد نيازهاي شما را برآورده کند. اما پيش بيني مي‌شود طرفين بتوانند دست‌کم 80 درصد از خواسته‌هاي يکديگر را برآورده کنند. درک اين مسئله باعث مي‌شود تا حقايق زندگي مشترک را نيز ببينيد و زندگي را بيش از اندازه رومانتيک و احساسي تصور نکنيد.

- قدردان يکديگر باشيد. فراموش نکنيد که چيزهايي کوچک تا چه اندازه مي‌توانند مهم باشند. حتي يک تعريف و تحسين کوچک نيز معجزه مي‌کند. جوري رفتار نکنيد که طرف مقابل فکر کند هر کاري انجام مي‌دهد از روي وظيفه است بلکه از او قدرداني کنيد.

حتي يک تعريف و تحسين کوچک نيز معجزه مي‌کند. جوري رفتار نکنيد که طرف مقابل فکر کند هر کاري انجام مي‌دهد از روي وظيفه است بلکه از او قدرداني کنيد

- خودتان باشيد. مهمترين مسئله در زندگي مشترک اهميت درک «ما» بودن است اما اين را نيز فراموش نکنيد در داخل اين «ما» بودن يک «من» و «تو» نيز وجود دارد. پس به راحتي مي‌توانيد خود را مانند کسي فرض کنيد که تازه ازدواج کرده يا يک رابطه را شروع کرده است. اما هميشه بايد به خاطر داشته باشيد که هر دو طرف همانقدر که به هم نزديک و شبيه هستند به همان نسبت نيز دو فرد متفاوت و مجزا هستيد که سلايق، نظرات و عقايد متفاوت نيز دارند.

- بناي دوستي با هم را محکم بگذاريد. زن و شوهر بايد با هم دوست باشند. همسر شما بايد فردي باشد که مي‌خواهيد با او زندگي کنيد. اگرچه نمي‌توان جنبه‌هاي غريزي را ناديده گرفت اما تنها کشش غريزي براي حفظ يک رابطه کافي نيست. چون زندگي روزهاي دشواري نيز دارد که در اين لحظات به فردي نياز داريد که در کنارتان باشد و با او وقت خود را بگذرانيد.

- رابطه زناشويي يک اتوبان دوطرفه است. درباره خواسته‌ها و نيازهايتان صادق باشيد و در طرف مقابل نيز به خواسته‌ها و نيازهاي همسرتان نيز توجه کنيد.

- هيچ ازدواجي بدون نقص نيست و اين هم عيب نيست. اين را بدانيد که هيچ چيز هميشه عالي و بدون نقص نيست. هميشه اختلاف عقايد و مخالفت وجود دارد. زمان‌هايي هست که ممکن است همسرتان چيزي بگويد يا کاري کند که موجب رنجش شما شود. زن و شوهر شاد درباره اين اختلافات صحبت و راه حل آن را پيدا مي‌کنند. در مقابل در يک رابطه ناموفق اجازه مي‌دهند تا اين مسئله آنقدر روي هم جمع شود تا به مرز انفجار برسد و به يک مشکل بزرگتر

تبديل شود.

مسائل پيش پا افتاده را جدي نگيريد. زوج هاي موفق آنهايي هستند که مي توانند اولويت هاي زندگي را مشخص کنند و فقط براي مسايل خيلي مهم از هم مکدر شوند نه به هر بهانه اي. آنها مي دانند چطور کوپن شان را در جاي درستي خرج کنند. يعني از امکان قهر کردن، عصباني شدن، غر زدن و انتقاد کردن و... درست در جاي خود استفاده کنند نه هر جايي. مي توانيد اجازه دهيد که عادات بد همسرتان اعصابتان را به هم بريزد و اذيتتان کند. مي توانيد هم اين عادات را بپذيريد و براي بهبود وضعيت تلاش کنيد.

- مهارت کنترل خشم داشته باشيد. اگر مي خواهيد زندگي مشترک موفقي را تجربه کنيد از همين حالا کنترل خشم را ياد بگيريد. کنترل خشم به معني آن نيست که عصباني نشويد. بلکه به اين معني است که به جا عصباني شويد و بتوانيد اين عصبانيت را به شيوه اي سازنده نشان دهيد، نه مخرب.

وقتي عصباني مي شويد، کمي صبر کنيد. وقتي هر دوي شما عصباني هستيد، اصلاً با هم صحبت نکنيد. چند دقيقه صبر کنيد، بيرون رفته و کمي قدم بزنيد، يا روي تخت دراز بکشيد. براي مدتي از همديگر دور شويد. يک مکث کوتاه به هر دو شما اين امکان را مي دهد که به جاي ناراحت کردن و رنجاندن همديگر، عاقلانه درمورد چيزي که موجب ناراحتيتان شده است با يکديگر صحبت کنيد.

- هيچ وقت از اسرار و ضعف هاي همسرتان عليه او استفاده نکنيد. آنچه که به نظر غير مهم، جزئي، و پيش پا افتاده مي آيد ممکن است در نظر همسرتان بسيار جدي و پراهميت باشد. بايد تشخيص دهيد که چه چيز براي همسرتان مهم است و به هيچ عنوان درمورد آن با دوستانتان، مادرتان، خانواده همسرتان و يا هيچ کس ديگر صحبت نکنيد. همچنين سعي نکنيد موقع دعوا آن مسائل را به رخ او بکشيد. يک رابطه عاشقانه رابطه اي است که طرفين بتوانند به همديگر اعتماد کنند و رازهاي درونيشان را براي هم مطرح کنند.



http://http://guilanonline.com/index.php?mod=content&met=content_more&id=19754#.VL9e0dKUfSk

تاريخ خبر : 1393/11/1 11:44:06 AM

تعداد دفعات مشاهده اين خبر : 763

دسته بندي ها



آگهي هاي ويژه



   
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به املاك گيلانه ميباشد و هر گونه كپي برداري از تمام يا بخشي از آن پيگرد قانوني دارد

amlakegilaneh.ir  Copyright © ‍Amlakegilaneh Corporation All Rights Reserved.